logo yapma

en iyi logo tasarımları

Logo nedir? Kelime valörı olarak ana içinlığı dilimizde amblem olan, bir emekin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak emekletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı emeki sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara ehil olabilir.

Sorusu sorulduğunda söz valörının dışında, birsonsuz logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan eş yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı oldukça önemlidir. Başka taraftan logo dizayn çalışmasını meydana getirecek eş yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çalışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, emekletmenizin ve bundan ahir çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çalışması” olacaktır.

Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değemektirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş düzı ile faaliyette kâin şirketler ciğerin daha çok yeğleme edilebilir. Yek bir sektörde çalışkanlık gösteren emekletmelerin ekseri logoları kolü söz gelişi eder. Lakin yekten çokça kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.

Logo ne emeke yarar?
İşletmeler ciğerin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Külüstür halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan gerçekten marka olmaları üzere imkansızdır.

Bu sebeple emekletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza stabil adımlarla devam edebilmek hesabına “logo dizayn” çalışması ile mirlayın.

Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) rapor eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir dekorte tanınmasını sağlayıcı emekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.

Gösterişsiz, hafif anlaşılır, çizgiırlanması hafif, olanaklı evetğunca azca nüshada renkten oluşfinansıdır. Her çmüsavi baskı ve fason tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok önemli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.

Özgün olmalıdır. Başka şirket ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya önemli ziyan verir.

Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine elverişli olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.

Logo sadeliğinin cihetıaralık lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika dahi akılda kalıcı olmalıdır.

Farklı bir ülkeye ait ürün ya da şirket ciğerin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı valör bakımında bu malumat çok önemlidir.

en iyi logo tasarımları