Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki meal. Fakat bu iki meal mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online alışdataş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri yürekin kritik olan bu iki meal, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu yazımızda hengâm hengâm birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı azıcık henüz hevesliçekicilik ve bu arada inceleyelim.

SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması yürekin meydana getirilen çalışmalara denir.

Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı mesleklemlerinin kâffesine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve bellik değerini artırmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da berenarı önemlidir. Ayrıca SEM çalışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çalışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çalışmalardır. SEM belirli bir bütçe yürekin verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları belirli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde kılmak yürekin meydana getirilen çalışmalardır. Gelin, bu içinlaştırmayı azıcık henüz hevesliçekicilik.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki ayrım; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Yani SEO yürekin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.

Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içerisinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.

Bu iki dijital pazarlama mealı arasındaki bir sair önemli ayrım da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları olduğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu tavır farklıdır. SEO çalışmaları henüz doğal uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir trafik akışı esenlar.

Bu iki meal, yürekerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çalışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise maksat henüz ticari olduğu yürekin yürekerikler SEO çalışmalarındaki üzere olmayabilir.

Fakat bu eyitmek bileğildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Sadece iki meal arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz düzgün ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/