Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaneşeliığı maşer süresince kıymeti olan , kudret, gidiş ve vesair davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tübaşöğretmen.

Terbiye, önceden saptanmış esaslara bakarak insanoğluın davranışlarında belli gelişmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Terbiye; kişinin davranışlarındaki evetşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değişçilikme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanılamamı binalabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:

“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin ammaçlarına şık ) değişçilikme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık bakarak;

· Terbiye bir süreçtir.

· Terbiye sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde değişçiliktirilmesi ammaçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değişçilikme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Terbiye sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç bel kemiği öğesi vardır.

1. Amaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Terbiye ammaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı bilcümle kültürler kucakin nüshadır. Amaçların içeriği ve öğrenme kucakin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakarak değişçilikebilir, lakin sürecin doğbirliı değişçilikmez.

Terbiye kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birhayli filozof ve terbiyeci, eğitimin ne başüstüneğuna dayalı farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Terbiye, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış değişçilikikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın süresince eğitime dayalı temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değişçilikikliği” ve “süreç” kabilinden kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.

Terbiye, âdemoğlu kucakin dirim boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere şık olabileceği kabilinden istenmedik yönde de gelişebilir. Terbiye sürecinin işçilikletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kabilinden gelişigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, terbiye merkezleri kabilinden mekânlarda verilen terbiye formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. Yani terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Terbiye Türleri
Terbiye türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye başlamak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belli bir plan ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal terbiye ise hudayinabit gelişen ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.

Terbiye Sistemi
Terbiye, bir mekanizma olarak ele hileındığında ise terbiye sisteminin üç bel kemiği ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Orijin; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Süreç; ekol süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, mezuniyet, imtihan skorları kabilinden matlup davranış değişçilikiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko